[linux] Problem s odmountovanim /usr filesystemu pre restarte

Lubomir Host 8host na pauli.fmph.uniba.sk
Středa Srpen 13 15:06:05 CEST 2003

On Wed, Aug 13, 2003 at 02:48:08PM +0200, Matus fantomas Uhlar wrote:

> ty mas /usr oddeleny od rootu? preco?

    Neviem preco presne. Mam taku ideu, ze /usr by mal byt oddeleny od
    zakladneho systemu / (rootfs). Na rootovskej particii mam iba
    zaklad: /etc, /lib, /lib/modules, /boot a velkost ma do 500 MB (500
    MB, aby sa zmestilo asi 6 verzii kernelu :).

    Podla mna je chyba v tej kniznici.
    /usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava by sa mal po precitani
    potrebnej informacie zavriet a prestat pouzivat.

> de facto vsetky ktore sa tykaju casu. ale neprresuvaj to, len miesto
> symlinku z /etc/timezone na dotycny subor zmaz tiemzone a skopci do neho
> obsah toho z usr.

    Symlinka smeruje Z /usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava NA
    /etc/timezone-Bratislava.

> ale preco to cele? naco potrebujes odmountnut /usr?

    Lebo ak sa to neodmountne, tak sa na zaciatku musi recoverovat
    journal.

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/