[linux] nfs protokol a jej pouzivana verzia

Stefan Valastan valastar na pobox.sk
Čtvrtek Srpen 14 09:44:12 CEST 2003

Dufa ze tato otazka nie je moc off-topic kedze sa tyka
NFS
Mam otazku ohladne verzie NFS

Dumpoval som na pripojeny nfs filesystem, ktory je na FREEBSD 4.8 asi
4GB particiu ale po 2GB mi napisalo ze to je maximalna velkost suboru.
klient je na MDK9.1linux FILESYSTEM:ext3 a v fstab mam tento riadok:
XXX.XXX.XXX.XXX:/raid5 /mnt/nfs nfs
proto=udp,rsize=8192,wsize=8192,nfsvers=3,har
d,intr
Z internetu som sa dozvedel ze NFSv.2 ma obmedzenie tych 2GB na subor
tak preto mam
vo fstab pouzite NFSv.3 nfsvers=3.
Server na freebsdv4.8 ma v rc.conf tieto flagy: nfs_server_flags="-u
-t -n 8"
A teraz otazka?
Ako zistim ze aku verziu NFS mam momentalne pustenu na serveri, kedze
stale mi to skonci na 2GB predpokladam ze NFSv2?
Docital som sa ze udp prenos je omnoho rychlejsi ako tcp?
Aky mate na to nazor vy podla vasich skusenosti, ake su optimalne
flagy na co najrychlejsi prenos?

Dakujem za odpovede

Steve

Vyrazne zlavy pocitacov a prislusenstva
Sun Fire V210 server v cenach uz od 125.000,- Sk bez DPH
Navstivte nas na adrese http://www.somi.sk/sun/lowend_servery.php