[linux] Problem s odmountovanim /usr filesystemu pre restarte

Lubomir Host 8host na pauli.fmph.uniba.sk
Pondělí Srpen 18 11:11:03 CEST 2003

On Mon, Aug 18, 2003 at 10:03:32AM +0200, Matus fantomas Uhlar wrote:

> /usr predsa JE zakladny system... ma zmysel oddelovat /var /tmp a /home ale
> /usr imho nie.

    Ten bordel v /usr/ je zakladny system? To snad nie. Zakladny system
    je to, co je v /lib /bin /sbin a velkost to ma do ~120MB. Teda aspon
    podla mna.

> zmysel tohoto mi unika, mozno autori glibc alebo tvojej distribucie budu
> vediet preco. /etc/timezone teda nemas?

    /etc/timezone mam:
----------------%<----------------
11:02 rajo [~]: cat /etc/timezone
Europe/Bratislava
11:04 rajo [~]:
----------------%<----------------

> v kazdom pripade, ak symlink zmazes a destination
> (/usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava) prekopirujes do zdroja
> (/etc/timezone alebo /etc/timezone-Bratislava), glibc bude otvarat subor v
> /etc a nie v /usr/share/zoneinfo/.

    Subor /etc/timezone-Bratislava som vytvoril ja osobne premenovanim
    z /usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava. Po premenovani som spravil
    symbolicku linku /usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava  -->
    /etc/timezone-Bratislava.

    Stale sa mi zda, ze si nejako nechapal, ako tu symlinku mam vlastne
    vytvorenu. Teraz som to napisal uz asi 3x, tak je to snad kazdemu
    jasne. ;)

> kedy? pri shutdowne? uplne staci read-only remount co pokial viem robia
> shutdown skripty pre kazdy fs, ktory sa nepodarilo korektne odmountovat.

    Ano, pri shutdowne. Zjavne to tie skripty neremountnu read-only,
    kedze sa pri boote rocoveroval journal.

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/