[linux] Problem s odmountovanim /usr filesystemu pre restarte

Pondělí Srpen 18 14:18:28 CEST 2003

ak pouzivate swap tak casto ze ma zmysel optimalizovat jeho umiestnenie na
disku, je lepsie prikupit RAM :)

On 18.08 14:02, Lubomir Host wrote:
>     Ale to cele iba za predpokladu, ze data na harddisku su skor
>     pristupne (rychlejsie citanie) v strede disku, teda pri rotacnej osi
>     disku.
>
>     Podla mna by mohlo byt rychlejsie citanie na vonkajsom okraji, kde
>     sa to toci rychlejsie (vyssia obvodova rychlost). Samozrejme,
>     rychlost citania je velmi ovplyvnena aj tym, kolko presunov musi
>     robit hlavicka disku. Takze snahou by malo byt minimalizovat pocty
>     presunov hlavicky disku.

na vonkajsom okraji sa rychlo citaju suvisle bloky dat - velke subory.

v strede disku (tam kde su hlavy kolmo na stopy) sa zase rychlo seekuje
(hlavy to maju najrychlejsie) - stredne velke ale casto pouzivane subory.

Mne z toho vyplyva, ze /usr je najlepsie mat na zaciatku a /var niekde za
polovicou alebo dvoma tretinami. :)

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
42.7 percent of all statistics are made up on the spot.