[linux] Problem s odmountovanim /usr filesystemu pre restarte

Bohdan Kolecek xkolecekb na grpr.inext.cz
Pondělí Srpen 18 17:12:48 CEST 2003

>     Podla mna by mohlo byt rychlejsie citanie na vonkajsom okraji, kde
>     sa to toci rychlejsie (vyssia obvodova rychlost). Samozrejme,
>     rychlost citania je velmi ovplyvnena aj tym, kolko presunov musi
>     robit hlavicka disku. Takze snahou by malo byt minimalizovat pocty
>     presunov hlavicky disku.

Provedl jsem nejaka mereni a cast vysledku zverejnuji zde. Testoval jsem
jeden novy disk a zjistil jsem, ze prenosova rychlost je na celem disku
stejna. Dale jsem testoval dva stare disky a zjistil jsem, ze u nich
prenosova rychlost klesa smerem ke konci disku (zacatek disku = sektor 0).

Disk                            | Rychlost prenosu | Rychlost prenosu
                                 | na zacatku disku |  na konci disku
ST380023A, 80 GB                | 26.29 MB/s       | 25.97 MB/s
QUANTUM FIREBALL SE4.3A, 4.3 GB |  8.14 MB/s       |  5.96 MB/s
ST31721A, 1.7 GB                |  6.53 MB/s       |  4.74 MB/s

Meril jsem priblizne takto:
time dd if=/dev/hda of=/dev/null bs=1M count=300 skip=0
time dd if=/dev/hda of=/dev/null bs=1M count=300 skip=3800

Z toho vyplyva, ze nejpouzivanejsi oddily je vhodne umistit na zacatek
disku. Za idealni poradi bych povazoval /, swap, /tmp, /var, /usr,
/home; ale zalezi na konkretnim pripade.