[linux] Antivirus na mailserver

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Úterý Srpen 19 07:40:53 CEST 2003

On Mon, Aug 18, 2003 at 05:50:15PM +0200, Peter Mann wrote:

> ano - stary NOD pre Linux server + amavis funguje dobre, lenze ten sa uz
> asi neda kupit ... existuje novy NOD pre Linux Mail server - ten pojde
> priamo bez amavis-u

Ja som skusal oba (aj stary aj novy).
Stary funguje bud so spominanym amavisom, alebo s mojim sagatorom.

Novy funguje priamo s postfixom, sendmailom (a este aj dalsimi SMTP).
Ma ale niektore obmedzenia, ako su napr.:

  - neumoznuje ukladanie mailov do karanteny
  - mail stale vycisti a posle ho adresatovi (aj v pripade, ze je to
      napr. Klez), pri cisteni vacsinou (ale tusim nie stale) modifikuje
      telo mailu a dopise hlasku, ze mail bol zavireny a vycisteny
  - neumoznuje oznamovanie viru spravcovi

Toto su asi hlavne veci, ktore mi zatial chybaju. Vraj sa planuju v dalsich
verziach, no uvidime, kedy sa toho dockame. :-)

				SAL