[linux] dhcrelay

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Srpen 20 09:38:26 CEST 2003

On Wed, Aug 20, 2003 at 09:25:40AM +0200, michal lackovic wrote:
> Zdravim
>
> Ma tu niekto prakticke skusenosti s dhcrelay?
>
> Ak som spravne pochopil tento prikaz umoznuje posielat dhcp poziadavky do
> inych podsieti. Neviem ci to vsak funguje jedine tak, ze v masine su 2
> interfaces s roznymi subnetmi, alebo to funguje aj tak, ze v stroji je len
> jeden, ten je pripojeny na switch a ten zase na router.

Pokial som dobre pochopil, sluzi to na to, ze ked mas router
a chces preroutovat DHCP poziadavky na dalsi stroj, tak nahodis dhcrelay
a ako parameter mu zadas IP adresu DHCP servra. Dany DHCP server ale musi
vediet poskytovat IPcka aj pre dany subnet, inak nic nevrati.

Pouzivam nieco podobne na CISCO routroch.

			SAL