[linux] informacie o sprave - zaciatocnik

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Čtvrtek Srpen 21 09:07:42 CEST 2003

Lukas wrote --- napísal::

>Odporucam LDP je aj v CZ.
>Je to asi 1000 stran v pdf formate venovanych linuxu vseobecne.
>Vrelo odporucam.

Ja este mozem odporucit knizku Operacni system Linux - prirucka ceskeho
uzivatele  od Vilema Vychodila. Nie je sice o tom, ako spravovat, ale o
tom, ako sa v Linuxe (a UNIXe) da pracovat. (Zakl. pojmy, historia
systemu; Zaklady prace v  systemu;  Souborovy system; System procesu;
Zaklady prikazoveho interpretu; Zpracovani textu (Filtry, Proud.
editory, Vi, Emacs,...); Sitove prostredi; Graficke sitove rozhrani).

Naozaj podarena knizocka. Venuje sa skor obecnej problematike, nie je
zamerana na ziadnu konkretnu distribuciu a jej nastroje, ale o to je
podla mna jej hodnota trvacnejsia.

Kapitola o BASHi je zverejnena aj ako pdf na autorovom webe. Adresu si
nespomeniem. Na Root.cz bola recenzia, tam najdete aj odkaz.

Este musim dodat - neviem, ci sa da na Slovensku kupit, ja som si ju
kupil na jar v Prahe. Vydal to Computer Press, tak by s tym nemal byt
velky problem.

Dalsimi zdrojmi by mohla byt stranka, ktoru som vytvoril pre mojich
spolubojovnikov na matfyze na zborenie zapoctu z BASHu a AWK.
http://www.ms.mff.cuni.cz/~pivom2bm/  A tam treba prejst na odkaz UNIX.
Je to rozcestnik dokumentacie specificky vhodnej na programovanie v
BASHi a AWK, ale su tam pridane aj nejake obecnejsie temy.

mP