[linux] OT: dosah 802.11

Jan Benadik jbenadik na elas.sk
Čtvrtek Srpen 21 11:53:18 CEST 2003

Vyskusany stav:
- budova pomerne nova (stropy urcite zelezobeton), AP na prvom poschodi,
zabudovana antenka (tusim to bol nejaky Orinoco)
- notebook s kartou, zabudovana antenka (tiez Orinoco), neviem presne zisk
anten (predpokladam tych 2 - 2.5 dB)
- signal o poschodie nizsie / vyssie dobry do urciteho odklonu od spadnice,
ak to malo prechadzat cez strop a este viac ako dve priecky - nepouzitelne
- signal v ramci poschodia dobry, pokial v ceste neboli zachody (a kopec
kovovych armatur v nich) - tadial to nepreslo

Pouzitelny obchvat (vyskusany) - AP mimo priestoru budovy (napr. na striesku
nad vchodom). Okna predstavuju pre signal podstatne mensi problem ako
priecky a stropy. Teda pokial nie su vybavene specialnymi foliami ako u nas
... (vtedy by museli byt stale otvorene - Michal Rybarik by vedel o tom
hovorit ...)

Zamerne uvadzam aj typ pouziteho zariadenia (Orinoco), pretoze celkove
spravanie sa je na nom velmi silne zavisle. Nedavno (pred par mesiacmi)
preslo v ktoromsi z odbornych casopisov (asi PC Magazine, ale nie som si
isty) testovanie roznych kariet prave na tieto podmienky - pozri si to. Ak
si dobre spominam, bol tam testovany aj SMC (aj Cisco, Orinoco, Sparklan
...) a niektore zariadenia boli v takychto podmienkach pouzitelne, niektore
vobec.

beno