[linux] OT: chybny HDD ?

WooDy woody na host.sk
Sobota Srpen 23 21:04:41 CEST 2003

Zdravim.

Mam pevny disk Maxtor 6Y080L0.  Niekedy sa mi stava, ze disk niekolkokrat za
sebou (vacsinou 3 krat) v asi sekundovych intervaloch urobi "nieco", co sa
prejavuje zvukom, ktory je pocut pri odpajani disku (pri shutdown). Po tom sa
s nim uz neda pracovat.
O malu chvilu na to zatuhne cely system. (LIN aj WIN)
Neviem, preco ale viac sa to prejavuje vo Windows. Vlastne v linuxe sa to
prejavilo iba raz, ked som prehraval MP3 ulozene na NTFS particii... (moze s
tym mat spolocne nieco typ particie?)
NTFS particiu som niekolkokrat 'scandiskoval", nenasli sa ziadne chybne
sektory.  Na www.maxtor.com som nenasiel, ziadne mudre nastroje na
otestovanie disku. :-(

V com moze byt problem?
Mal by som ist disk raklamovat?

Este info o diskoch, ktore povie BIOS pri starte. Snad pomozu.

	Primary Master:		Maxtor 6Y080L0 YAR41BW0
	Primary Slave:		FUJITSU MPE3084AE EE-C0-23
	Secundary Master:	CD-540E 1.0A
	Secundary Slave:	CD-W54E 1.1B

A pod tym hlaska ktorej (pravdu povediac) nerozumiem:

Primary IDE chanel no 80 conductor cable installed

dakujem

.t..

--
http://woody.host.sk