[linux] Pripojenie na X server

Milan Remenar Remenar_Milan na ebo.seas.sk
Pondělí Srpen 25 11:12:40 CEST 2003

>Pouzivam tez emulator Exceed (WinNT voci Soaris 2.8).
>Problem nie je na strane Exceedu. Na starne HP UX bezi demon,
>ktory po spojeni s Exceedom (ktory je mimochom Xserver) zrealizuje
>celu sesiu (v Solarisa dtlogin, v HPUX 9.0 vo VUE to bol vuelogin).
>Tento demon potom pusti o.i aj uzivatelsky shell.
>Asi nie som terminologicky presny, kolegovia ma iste doplnia,
>ale chybku by som hladal prave v nastaveni tohoto demona,
>tak aby GID user shellu, ktory je nim pisteny bolo spravne
>t.j "operatori".
>Jedno je vsak iste - Win98 a ani Exceed za to zrejme nemozu.
> [...]

Mas pravdu.Skutocne to nie je na strane Exceedu.
Ked som skusal Exceed na iny Xserver, mame jeden aj na
Mandrake Linuxe, spustilo sa loginove okno a prihlasoval som
sa korektne a vsetky prava sedeli. Len v tomto pripade
sa logovanie nepusti a na HP sa dostanem bez
prihlasovania. Myslel som ze v Exceede ma uz
tieto nastavovacky niekde v konfiguraku, preto som najskor
patral tam, ele nic som nenasiel.
Ked som patral na HP nasiel som v nastaveni /etc/dt/config/Xaccess
riadok:
"xterm BYPASS_LOGIN operator"
neviem presne co to znamena ale vysvetlujem si to tak,
ze kazdy kto sa pripoji na Xserver a pusti xterm obide
login a dostane sa k takym cudnym pravam.
Neviem ci to bolo zo strany tych co nam to instalovali zamerne,
alebo na to zabudli ale vsetko co uzivatel operator vytvori
na filesysteme ma prava uzivatela operator a skupiny root a
nie svojej skupiny operatori.
Skusal som o tomto nieco najst ale nemal so stastie.
Ak vies o nejakej dokumentacii,kde by som to mohol
najst, daj mi prosim ta vediet.

 Dakujem ze si sa mi ozval
                                        Milanr