[linux] nagios - konfiguracia [OT]

Martin Kyrc kyrc na intrak.sk
Středa Srpen 27 17:13:19 CEST 2003

Zdravim konferu,
chcel by som sa opytat ludi, co pouzivaju nagios, mozno trochu OT
otazocku (OT preto, lebo to na funkcnosti nagios-u nic nemeni).
Pomocou nagiosu monitorujem mierne rozsiahlejsiu siet a preto by som sa
chcel v prehladoch rychlejsie zorientovat a tak som chcel na vybranych
hostov pri zobrazeni aplikovat nejaky obrazok (miesto defaultneho
otaznika). V manuale (nagios-1.1/sample-config/template-extinfo/README)
som sa docital, ze je nutne:

1. skompilovat nagios s volbou
  '--with-template-extinfo'
2. v cgi.cfg doplnit cestu na externy subor s definiciou
  xedtemplate_config_file=<hostextinfofile>
3. a samozrejme nieco do konfiguracneho suboru aj napisat :)

Postup velmi jednoduchy, ale vysledok akosi ziaden.
Samozrejme nagios umoznuje aj skontrolovat konfiguraciu, ale kontroluje
iba konfigurak nagios.cfg (a subory v nom uvedene), ale cgi.cfg (asi)
nie (vid nizsie).

Skusal som do <hostextinfofile> zadavat informacie 'starym' (default) aj
novym (template) sposobom. Pre istotu som tam napisal aj totalne
hluposti, ale nagios pri (re)starte neinformoval o ziadnych chybach v
konfiguracii (!?). Taktiez som skusal tieto informacie napisal priamo do
cgi.cfg suboru, ale aj tam ich akosi ignoroval (aj v pripade napisania
totalnych hluposti). Zaujimave na tom vsak bolo to, ze bezal bez
problemov napriek tomu, ze okrem spravnych hodnot tam boli uvedene aj
sprostosti.

Pouzivana verzia nagios-u je 1.1. System Debian.

Neviem ci nerobim nahodou chybu niekde ja (pravdepodobne ano, ale uz sa
s tym bavkam vyse tyzdna, tak som asi poznaceny :). Vygooglil som
mnozstvo postupov ako tuto moznost rozbehat, ale vsetky boli o tom
istom. Je to mozno len taka somarina (teda OT), ktora nic nemeni na
funkcnosti, ale ked sa raz o tom pise, preco to nefacha? :)...

--
                                                         \ /
                                                       /\ o -

Kto je to general Failure a preco cita moj drajv?
		-- Alwil Screen 1993/2