[linux] perlqt a diakritika

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Neděle Srpen 31 10:28:52 CEST 2003

Ahojte,

     kodi niekto v perlqt? Mam jeden jediny problem a to je vkladanie
     dat do databazy (MySQL). Idem cez Qt::SqlQuery (DBI/DBD nepouzivam
     pretoze Qt ma komponenty priamo na browsovanie databazy, formulare
     a tak). Ked spravim

     Tak mi to namiesto diakritickych znamienok vlozi otazniky a vypise
     warningy, ze wrong utf-8. Co je logicke, pretoze Qt je interne v
     unicode. Ked dam:

     my $ret=Qt::SqlQuery("insert into tabulka values ('áčšýťťýť');");

     (co je v utf-8), tak mi to nevyhodi ziadny warning, ale namiesto
     diakritickych znakov su v databaze otazniky. MySQL je nastavene na
     latin2 (unicode nepodporuje). Otazka je, ako to prekodovat, lebo
     Qt::SqlQuery chce ako parameter QString, ktory je v unicode, nech
     mu ho tam narvem ako chcem.

     Any idea?

     Pripadne ako ukecat mysql, nech sa dat nechyta a proste to tam
     strci bez prekodovania? nevadi mi, ak to budem mat v db v utf-8
     (skor by to pomohlo).

      J.

--
Juraj Bednar