[linux] 'rozbity' disk

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pondělí Prosinec 1 09:24:19 CET 2003

> Mam disk ktory do dnes funguje, kupenu bol v roku 1998, bol
> velmi lacny
> lebo povodnemu majitelovi vyletel z ruky narazil do steny a padol na
> zem... cosposobilo, ze ked sa citacia hlava dostala na koniec
> disku, disk
> skapal a bo treba vypnut PC... tak som spravil particiu,
> ktora bola o 100
> Mb mensia ako disk... A takto ten disk slapal az do vtedy ked
> som ho pred
> rokom vymenil za 30GB (povodny bol 1,2gb)... Vydrzal slapat najprv v
> [...]

pokial je badblock sposobeny narazom, nie unavou media, moze to byt celkom
v pohode. v roku asi 97 som prisiel k 240mb disku ktory mal vadnu asi 5 megovu
oblast. oznacil som (vtedy nortonovym diskeditom) oblast a nieco okolo nej,
a chodil najblizsie 4 roky, a keby dnes nebol zaloeny v polici, chodi dodnes.
na druhej strane, moj absolutne bezporuchovy 2-gigovy western po troch rokoch
(presne mesiac po skonceni zaruky) behom tyzdna odisiel uplne. od par vadnych
sektorov az po vadny cely disk. :o/