[linux] ups: blackout buster 400

Středa Prosinec 3 22:38:29 CET 2003

On 03.12 18:34, spam na snet.sk wrote:
> To by som prosil ze spolahlive:-))Inaksie, my sme sa uz niekde
> kontaktovali nie?Spomeniem hadam www.gymlh.sk....Hmmm....?Skus kuknut
> lepsie na nut-homepage, videl som tam niekde aj kecy o dekodovanom
> protokole,ale nezaujalo ma to - ja vlastne potrebujem iba vypnut servre
> ked poklesne kapacita baterky pod nejakych 10% a restartnut ich(aby znovu
> nabehli) ked sa dodavka elektriny obnovi.Ale ak by si vymyslel nieco
> fajn,tak to tu pastni alebo ti dam maila.

pozor!

vie ta ups aj za akych podmienok moze server nastartnut?

Ked sme sa pred niekolkymi rokmi s kolegami szaoberali hypotetickou
predstavou, vyzerali nase uvahy asi takto:

predstav si ze sa vypne prud, napatie klesne pod istu hranicu pri ktorej
treba server vypnut.

odkedy dojde signal k shutdownu, pokial bude naozaj mozne server vypnut,
uplynie isty cas, pri ktorom sa napatie baterky znizi o dalsiu hodnotu,
pricom pocas shutdownu by nebolo bohvieco aby ho UPS vypla

dobra UPS (nie vsetky su take, tie nove mozno ano, ale...) totiz vypne po
spravnom signale pocitac (no, o par sekund).

Potom je este otazka, ci dokaze UPS sama pocitac nastartovat (pustit mu
prud - pre atx mozno prichadza do uvahy start cez serial port/usb, podla
toho ako je pripojena), na co jej treba nastavit iste minimalne nabitie,
aby sa nestalo ze pri 10% kapaciy ti ho zapne, kym vsak sa pocitac nahodi
a korektne shutdownne (co moze trvat o dost dlhsie ako iba shutdown) tak
sa UPS vybije.

Zazil som UPS ktora vedela pocitac vypnut po requeste a zapnut potom ako
nabehne prud... tam sme shutdown volili pri takej frekvencii, aby dokazala
pocitac drzat po dva plne cykly (vypadne prud, prejde shutdown, nabehne
prud a len co comp zacne bootovat zase prud padne - plny startup plus
shutdown ... po shutdowne zase nabehne prud) a dufali sme ze takato vec sa
nestane (korektny shutdown nadovsetko).

Zazil som uz aj sprostu UPS, ktora comp nedokazala ani vypnut. ATX by bolo
asi riesenie, ale pri AT fakt neostavalo nic ine len dufat ze prud nebude
dole tak dlho, alebo niekto pride.

Napriek takymto problemom (neviem co vsetko zvladaju dnesne UPS) sa stale
nejaku UPSku mat oplati. Ak teda nie je pokazena a nie je to horsie s nou
ako bez nej.
Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
Fighting for peace is like fucking for virginity...