[linux] squid tos a tc

miro bman2 na host.sk
Čtvrtek Prosinec 4 13:56:57 CET 2003

Zdravim,

 mam takyto problem:

 na serveri mam rozbehany htb shaper a chcel by som to spojit so
 squidom. nasiel som patch na squid, ktory robi to, ze ak squid nema
 dany objekt v cache nastavi paketu TOS 0x8 ak ma objekt v cache,
 nenastavi nic.

 tieto pakety markujem, napr. cez iptables a tie co idu z cache
 neshapujem, tie co nejdu z cache (maju tos 0x8) shapujem do tried.

no a ja nechapem princip tejto spoluprace :)  skratka ak tam bezi len
maskarada, htb zahadzuje pakety na odchadzajucom rozhrani atd.atd. a
vysledkom tohoto, je ze server spomaly posielanie paketov.

no ale squid si najskor do cache k sebe nahra dany subor plnou
rychlostou a ten posle klientovi tj ak aj spomalime squid na
odchadzajucom rozhrani, spomaly sa prijimanie paketov zo squida,
ale z netu to pojde stale plnou rychlostou na squid. tj. k spomaleniu
asi nedojde, to by si musel zabezbecit squid, a to prave neviec ci
nieco take robi.
kam ktore pakety patria este pred squidom nezistim, lebo to vie len
squid, takze tc,iptables mi asi nepomoze.

tak neviem, je to mozne aby to takto nejak fungovalo?

pakety z netu markujem na forwarde, tos s 3128 na postroutingu a squid
bezi ako transparentne proxy

a patch je odtialto http://sed.pl/qos/

--
 miro                          mailto:bman2 na host.sk