[linux] agp a radeon 9200SE

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pátek Prosinec 5 15:59:12 CET 2003

On Fri, Dec 05, 2003 at 01:37:58PM +0100, Milan Hromada wrote:
> dmesg hlasi
> agpgart: Maximum main memory to use for agp memory: 203M
> agpgart: Detected Via Apollo Pro KT400 chipset
> agpgart: unable to determine aperture size.
>
> Neviete co to je? da sa to odstarnit?
>
> Ked dam lsmod nikde nevidim agpgart modul
> Pouzivam XFree 4.3 aj ich drivery a pacnuty 2.4.23 kernel

Tusim som to tu uz pisal. Mam tiez podobnu kartu. Zatial sa mi
nepodarilo rozbehat AGP na danom cipsete. Ak by si mal nejaku
dosku, ktora nepodporuje AGP 8x, tak nemas problem.
Karta funguje v AGP rezime vpohode. Ak mas cipset aj kartu,
ktora ma podporu na AGP 8x (t.j. AGP 3.0), tak je to problem,
pretoze linux jadro 2.4.X nepodporuje AGP 3.0.

Bohuzial podobne problemy mam aj s patchom AGP3 pre 2.4.X
a dokonca aj s 2.6.X jadrami.

Momentalne som nasiel novu verziu ovladaca pre Linux priamo
od ATI. Dnes sa ho chystam skusit, takze uvidim, ci to pomoze.
Po niekolkych mailoch s ATI tech. support som im podakoval
za pripomienky a ruzlucil som sa s ATI supportom, ktory mi radil
tieto veci:
  - spustit isty program, ktorym mozem reportovat chyby.
      Dany program sa mal nachadzat na URL:
      http://www.ati.com/.../win9x.htm
    Kedze som im odpisal, ze to zrejme vyzaduje Windows a ja mam Linux,
    tak mi napisali:
  - Stiahnite si ovladace pre Linux z www.ati.com/...
    Opat som im odpisal, ze mam presne ten ovladac
    a ze v prvom maili som im pisal, ze mam prave s nim dane
    problemy, tak mi odpisali:
  - Obratte sa na dodavatela OS.
    Tym padom som to ukoncil s hlaskou, ze mam free verziu Linuxu
    a ze nemam problem s Linuxom, ale s ich ovladacom.

Doporucujem ale nasledovne kroky na spolahlive rozbehanie karty:
  Ninstalovat DRI ovladace (volne sritelne tusim z dri.sf.net).

V nastaveniah katy XF86Config nastavit:
  Options "ForcePCIMode" "True"

Tym padom zapnes kartu iba v PCI rezime, pojde sice trocha pomalsie,
ale vacsinu hier sa na tom zahras vpohode.

Ak by si aj s tymito ovladacmi mal nejake problemy, tak mozem
dodat trocha upraveny balicek.

Dalej najjednoduchsim riesenim je nainstalovanie OS, ktory
priamo tuto kartu podporuje. Jednym z nich je Fedora Core 1.
http://fedora.redhat.com/
Ak si ho nahodis, tak bez problemov karta bude fungovat.
Mozno budes musiet pridat to ForcePCIMode, ale nic viac
nepotrebujes instalovat.

			SAL