OT: bob400 & linux (WAS:) Re: [linux] ups: blackout buster 400

Jaroslav Soltys jaroslavsoltys na yahoo.com
Pátek Prosinec 5 23:51:14 CET 2003

--- Matus UHLAR - fantomas <uhlar na fantomas.sk> wrote:
> sa uz niekde
> www.gymlh.sk....Hmmm....?Skus kuknut

zdravim
na gymlh som kedysi chodil (4 roky dozadu?)

> kecy o dekodovanom

no bob400 ma zrejme iny protokol ako ostatne
(silnejsie) boby, vyrobca pren dodava iny soft a co
som pozeral na nute tie protokoly tak nie su
kompatibilne s tym mojim.

> potrebujem iba vypnut servre
> restartnut ich(aby znovu
> si vymyslel nieco

no zohnal som soft pre windows co vie sniffovat
comportovu komunikaciu, je to pomerne citatelne.

> vie ta ups aj za akych podmienok moze server
> nastartnut?

bob 400 zrejme nevie (alebo to je undocumented hidden
feature)

> [...]
> vypla
>
> dobra UPS (nie vsetky su take, tie nove mozno ano,
> ale...) totiz vypne po
> spravnom signale pocitac (no, o par sekund).
>
> Potom je este otazka, ci dokaze UPS sama pocitac
> nastartovat (pustit mu
> prud - pre atx mozno prichadza do uvahy start cez
> serial port/usb, podla
> toho ako je pripojena), na co jej treba nastavit
> iste minimalne nabitie,
> aby sa nestalo ze pri 10% kapaciy ti ho zapne, kym
> vsak sa pocitac nahodi
> a korektne shutdownne (co moze trvat o dost dlhsie

bob400 start asi nepodporuje, ale vhodnou kombinaciu
cd/dtr/cts dava nejak na vedomie zariadeniu na druhom
konci kabla (vacsinou pc :) ze aky je stav napajania,
vraj funguje toto: (co je pre inu kategoriu ups od
pk). problemom je iba spravit WakeOn<vhodna
kombinacia>

--->cut from NUT project<------

{ "PowerKinetics",
  "9001",
  "PowerKinetics 9001",
  TIOCM_DTR, /* cable power: DTR*/
  TIOCM_CTS, TIOCM_CTS,	/* online: CTS high */
  TIOCM_CD, 0, /* low battery: CD high */
  -1 /* shutdown: unknown */
}

---->end of cut<-------

> Zazil som UPS ktora vedela pocitac vypnut po
> requeste a zapnut potom ako
> nabehne prud... tam sme shutdown volili pri takej
> frekvencii, aby dokazala
> pocitac drzat po dva plne cykly (vypadne prud,
> prejde shutdown, nabehne
> prud a len co comp zacne bootovat zase prud padne -
> plny startup plus
> shutdown ... po shutdowne zase nabehne prud) a
> dufali sme ze takato vec sa
> nestane (korektny shutdown nadovsetko).

originalny soft k ups spravil pri zlom nastaveni to ze
najskor vypol ups a myslel ze asi vypne aj komp (ktory
ale spadol kvoli vypadku elektriky)

> Napriek takymto problemom (neviem co vsetko zvladaju
> dnesne UPS) sa stale
> nejaku UPSku mat oplati. Ak teda nie je pokazena a
> nie je to horsie s nou
> ako bez nej.

to hej. ked cloveku zmizne particia tak si to rozmysli
;)

jard