[linux] SMTP proxy/filter?!

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Prosinec 8 13:18:59 CET 2003

Ahoj,

> ako by sa dal spravit aplikacny filter pre SMTP, ktory by zachytaval na
> transparentnom firewalli/bridge SMPT urcenu pre iny SMTP server a
> odfiltroval povedzme spam a vytrusy? Teda chapem asi ako - redirectnut
> port 25 nejakemu lokalnemu procesu, a potom spracovavat. Ale otazka je
> ci postfix plus tie vsakovake nadstavby to potom vedia dalej urobit. Asi
> vedia ze? Nacrtnite mi prosim nejaku schemu, ako by ten proces
> prebiehal.

tych schem je vela. Kazdy smtp moze mat dany content filter, ktoremu
dalej dorucuje a potom cez transport mapu sa mu da poslat, kam to dalej
posielat. Cez iptables sa da odchytavat vsetka smtp komunikacia znutra.

Sposobov je fakt strasne vela, od existujucich content-filtrov cez
vlastne, tie sa daju pisat ako programy, ktore dostanu mejl na
standardny vstup, pripadne ako vlastne smtp servery.

Na vseobecnu otazku vseobecna odpoved, co konkretne chces dosiahnut?

 J.