[linux] SMTP proxy/filter?!

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Prosinec 8 15:04:52 CET 2003

Ahoj,
> ja som skor komentoval nazor ktory som uz videl predneseny, aj ked nie tu:
> to, ze mail prisiel s open relaye nie je dovod na zahodenie, len mu treba
> zvysit skore. To robi spamassassin a checkuje vsetky Received: hlavicky.
>
> Ale zahadzovanie mailov ktore idu direct z relaye podla mna nie je vobec
> zly napad. Ak niekto potrebuje posielat normalne maily, nech si najde
> normalny SMTP server.

zalezi od databazy. neraz sa mi stalo, ze openrelay databaza (resp. jej
obsluha) nasla dva hosty, ktore fungovali ako openrelaye a hodili do databazy
cely subnet. A zhodou okolnosti v tom subnete bola aj moja masina. A ani
provider, ani ja som nemohol za to, ze nejaky iny klient providera vo
vedlajsom racku si nevie nakonfigurovat masinu (pripadne ak sa jedna o
nejaku inu databazu, nie len openrelayov alebo spamov, ze posiela
spamy).

Tak sa stalo, ze moja masina bola povazovana za openrelay, aj ked
pochopitelne nebola.

Cize otazka je, ci doverujes aj adminom tej openrelay databazy.

Inak, ja stale nechapem ako sa da nakonfigurovat openrelay. Vsak v
poslednej dobe to ten softver robi dost tazkym taskom... :)

 J.