[linux] prikazy sed-u

Úterý Prosinec 9 10:39:32 CET 2003

 9. decembera 2003 o 09:39, Ján Chrastina píše:

> neviete poradit ako prinutit sed aby mi
> /zo/strasne/dlhej/cesty/k/suboru/xxx.aaa vypisal len nazov suboru
> xxx.aaa? Precital som si uz vselico ale napriklad konstrukcia sed
> 's/$.*\/\ //' zoznam nefunguje.

su tu hned dve chyby.
- prva je ze za "zoznam" sa povazuje vstupny subor, nie text, ktory ma byt
spracovany
- druha je ta, ze $ oznacuje koniec riadku, nie zaciatok..

cize riesenie problemu podla tohto zadania by mohlo vyzerat napriklad
aj takto:

echo "/zo/strasne/dlhej/cesty/k/suboru/xxx.aaa" | sed -e 's/^.*\///'

--
professional home page                  -> http://tibor.pittich.sk
personal home page                      -> http://c0re.phuture.sk