[linux] mail open relay ? telecom

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Úterý Prosinec 9 11:29:34 CET 2003

On Tue, Dec 09, 2003 at 10:58:03AM +0100, Miro Bobovsky wrote:
> Ibaze teraz mam dilemu .. Zachytila totiz aj 213.81.152.32 = TELECOM
>
> A vcul ma ludia tlacia aby som to vyriesil ...

ak sa jedna o ten jeden server, pridaj ipcku do nejakeho zoznamu trusted
serverov

kedze u nas bolo takychto staznosti viacej, zo zaciatku som posielal
adminom maily a niektori to aj opravili ...

ked to zacalo byt neunosne z hladiska poctu stazovatelov, tak aby mi
"nevratitelne maily" nezablokovali frontu (boli pripady, ked ich bolo
7000 a viac a lokalna posta "cestovala" 4 hodiny a viac) - pridal som
e-mail adresy pouzivatelov do tzv. zoznamu valid_users (predtym som tam
mal iba postmaster@ a abuse@, aby mi mohol posielat maily hocikto) -
teraz ak ma posta prijemcu, tak to nekontrolujem na SPAM, DNS alebo ine
open-relay a blacklisty - posta pouzivatelovi pride --- uz sa nestazuju,
ze im nechodia maily, zato im vsak chodi kopa SPAMov ... nuz co .. nech
si to vyriesia u seba, spamassassin taguje kazdy mail a squirrelmail ma
podporu na filtrovanie post do priecinkov, takze user ma vsetko k
dispozicii ...

od zavedenia takychto restrikcii a vynimiek mam relativny klud - raz za
cas si vsak pozriem SPAM folder, kam sa mi ukladaju otagovane spamy

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE