[linux] mail open relay ? telecom

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Prosinec 9 13:14:40 CET 2003

> Lebo ako vidis, chyta ti to NESPAMOVE mejly, ktore tvoji
> uzivatelia chcu
> citat.
>
> Cize toto nie je efektivny sposob boja proti spamu.

efektivny je, az prilis :o)

> Ked zahodis vsetku filozofiu o tom, ako by si telecom mal spravovat
> masiny a podobne sracky, ostane ti len jeden fakt -> tvoj
> uzivatel chcel
> dostat regulerny mail od regulerneho uzivatela a tvoj mailserver to
> NESPRAVNE urcil ako spam.

faktom je ze telekom ma blbo nastaveny server, alebo bol zneuzity na spamovanie.
len tak sa do blacklistu nedostal. nebudem podporovat bordelarskych adminov len
preto, ze je to napr. telecom. ak jeho ip-cku povolim a necham iba content filter,
moze sa kludne stat, ze vdaka rychlej linke od neho zrazu schytam tisice spamov za
hodinu, ktore skoncia napriklad v domenovych kosoch (uz sa stalo). osobne sudim,
ze odmietnut mail je korektne, podla ziadneho RFC ani zmluvy s uzivatelmi nie som
povinny prijat vsetko, co niekto tlaci mojmu smtpd. najlepsie je imho odmietnut mail
s hlaskou 4xx alebo "5xx Posta bola odmietnuta pretoze server vasho poskytovatela
umoznuje zasielanie spamu, ziadajte ho o napravu.", a nech ho biju zakaznici.
je rozdiel odstranit pricinu problemu na jednom mieste, a odstranovat nasledky na
mnohych miestach.