[linux] mail open relay ? telecom

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Úterý Prosinec 9 14:26:26 CET 2003

> si provider, ktory klientom samozrejme musi poskytovat sluzbu smtp.
> povedz mi, ako efektivne zabranit tomu, aby tvoj klient cez tvoj smtp
> server poslal spam?

Nuz ak tvoj klient ma v zamere podnikania posielat spamy lebo sa tym zivy, tak
ty ako ISP by si mal vediet co ho chces abo nie ..a teda ci mu smtp server
poskytnes alebo nie.

Pravdu mas ze provider to ma tazke ..
Ak su to bezny kienti dialupu ktory defakto nemaju verejnu IP tak tam problem
nehrozi ..
Ak su to servre co maju verejnu IP tak asi by nemali vyuzivat tvoju smtp branu
alebo ak su problemovy (deravy server) tak prave toto je spatny tlak na
providera aby im tu smtp branu zakazal kym si nespravia poriadok.

> to, ze ho za to potom spravis zodpovedneho alebo ho odpojis neznamena,
> ze ten spam neposle.
Ak ho odpojis tak neposle ;-).

Telekom .. Nuz tam je to trochu AJ o inom ..

Telecom mal trable s virusmi .. rozposielal ich jak saleny .. Potom spravil
akoze "akciu" ze bezplatne scanuje isty cas VSETKY emaily na virus ..
Zdalo by sa to byut OK keby .... Keby niekto z telekomu nebol premudrety a
nespravil volovinu.

On totiz zavireny mail nezastavi a zahodi alebo posle txt oznam ze mail bol
zahodeny ale .. CHOBOT jeden posle mail v pobodnom zneni dalej, ale ho prezenie
cez antivir ktory ho "odviri". Snad 101%  ;-) mailov ktore su zavirene nenesie
ziadnu informaciu iba "kamuflaz".

Pekny priklad bol virus co chodil ako MS security patch a pribaleny nebol
samozrejm patch ale virus ..
telecom antivir tento cely cirkus poslal dalej ale v prilohe ten virus
neodstranil uplne ale nechal 16kB prilohu ale plnu 0 a pdoobne nezmysli
Ptoste to odviril .. A vsetky tieto maily potom ine antiviry nechytili lebo uz
virus nemali a tisicom ludi prisiel defakto SPAM.

Dodnes dostavam kopec takychto nechcenych spamov od "spamerov - obeti virusu"
.. a vsetky z telekomu .. a kazdy email sa tvari inak .. a teda zistit ci ide o
klasicky spam alebo o nejaky virus co sa mi javi ako spam lebo presiel
genitalnou antivir ochranou ...

A to len preto lebo niekto z telekomu vymyslel skvely napad ako by mal antivir
na email fungovat ale nepremyslel dosledky ...

bbo