[linux] mail open relay ? telecom

Úterý Prosinec 9 14:28:59 CET 2003

On 09.12 13:45, Juraj Bednar wrote:

> si provider, ktory klientom samozrejme musi poskytovat sluzbu smtp.
> povedz mi, ako efektivne zabranit tomu, aby tvoj klient cez tvoj smtp
> server poslal spam?

rieseni je dost, blokovanie zakaznikov a zakaz relayingu od nich je
pomerne jednoducha zalezitost. Napriklad staci pouzivat blacklisty :)

> to, ze ho za to potom spravis zodpovedneho alebo ho odpojis neznamena,
> ze ten spam neposle.

neposle druhy a treti a sedemdesiaty, to sa rata.

> toto sa moze podla mna stat komukolvek a vobec to nehovori o tom, ze
> admini su bordelari.

ak neprijimaju postu na abuse na domena, ak ignoruju reporty o tom ze cez
nich niekto spamuje, tak bordelari su.

> mne take chyti spamassassin.

wow, mne na masine niekedy urobi spamassassin celkom slusny load. Niezeby
to bola rychla masina ale nechodi tu vela posty. AK chces pouzivat
spamassassina a v nom blacklisty, rychlo skoncis na pretazenom serveri.

my sme uz mali pretazeny server vdaka spamujucemu zakaznikovi...

> podla nicoho nie si nuteny. ide o to, ze tvoji uzivatelia ten mail chcu
> dostat a ty ho odmietnes.

no a? mam na to perfektny dovod - ochrana presne tych istych pouzivatelov
pred prijatim niekolkonasobne vyssieho poctu nezelanych mailov.

> tvoj smtp server to neumoznuje? chcem konfigurak. chcem vidiet smtp
> server, ktory NEUMOZNUJE posielanie spamov, iba normalnych nespamovych
> mailov.

bud si vystrihol daco cosi nemal, alebo si zle pochopil komentar.

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
Christian Science Programming: "Let God Debug It!".