[linux] mail open relay ? telecom

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Prosinec 9 14:39:26 CET 2003

Ahoj,
> Nuz ak tvoj klient ma v zamere podnikania posielat spamy lebo sa tym zivy, tak
> ty ako ISP by si mal vediet co ho chces abo nie ..a teda ci mu smtp server
> poskytnes alebo nie.

to vacsinou zistis az ked tie spamy zacne posielat....

> Pravdu mas ze provider to ma tazke ..
> Ak su to bezny kienti dialupu ktory defakto nemaju verejnu IP tak tam problem
> nehrozi ..
> Ak su to servre co maju verejnu IP tak asi by nemali vyuzivat tvoju smtp branu
> alebo ak su problemovy (deravy server) tak prave toto je spatny tlak na
> providera aby im tu smtp branu zakazal kym si nespravia poriadok.

spatny tlak by si mal provider riesit sam. toto je nejake divne
"pokutovanie". zvlast pre spamcop typicky pristup je aj ten, ze
zablokuje cely subnet, nie len danu ipcku. ked ma u providera vedla mna
niekto masinu, z ktorej posiela spamy a spamcop zablokuje cely subnet,
ja fakt za to nemozem. a provider tiez nie (to, ze ich potom odpojil je
druha vec). a toto sa mi konkretne stalo.

> Pekny priklad bol virus co chodil ako MS security patch a pribaleny nebol
> samozrejm patch ale virus ..
> telecom antivir tento cely cirkus poslal dalej ale v prilohe ten virus
> neodstranil uplne ale nechal 16kB prilohu ale plnu 0 a pdoobne nezmysli
> Ptoste to odviril .. A vsetky tieto maily potom ine antiviry nechytili lebo uz
> virus nemali a tisicom ludi prisiel defakto SPAM.

jasne, telecom su moroni. :)))

> A to len preto lebo niekto z telekomu vymyslel skvely napad ako by mal antivir
> na email fungovat ale nepremyslel dosledky ...

ano, ale to stale nie je dovod pre spamcop :)

 J.