[linux] mail open relay ? telecom

Úterý Prosinec 9 14:54:16 CET 2003

On 09.12 14:43, Juraj Bednar wrote:

> ako zablokujes zakaznika, ked o tretej rano posle vela spamu a rano sa
> uz rozsiri. to nie je prevencia, to je dodatocne opatrenie. zaujimaju ma
> tie preventivne opatrenia....

spominal som v minulom maili.

> ako to, ze ste zakaznikovi dopredu nezabranili posielat spamy?

he?

> no, neviem ako tvoji, ale moji zakaznici by pri takomto pristupe
> ledabolneho zahadzovania mejlu asi zmenili poskytovatela. :).

jasne, za telecom :) ak chce zakaznik zmenit providera tak mu nezabranis.
Ja sa radsej spolahnem na to, ze zakaznik bude mat dost inteligencie
pochopit co sa deje. Zaujimave je, ze problemov s takymto blokovanim mame
dost malo...

> ide o to, ze tvrdis, ze provider je schopny preventivne blokovat

netvrdim! tvrdim, ze existuju mechanizmy, ktorymi sa da nieco take
implementovat, nic viac. netvrdim ze to funguje uplne dopredu a
netvrdim ze to funguje na 100%

> posielanie spamov, to je, ze moze zabranit poslaniu spamu (teda nie
> dodatocne riesenie, ale znemoznit mu uz to poslanie). a ak pripustis, ze
> to nemoze, tak potom cely spamcop je nahovno, pretoze blokuje nevinne
> servery.

:) rozhodne nie nevinne. spamcop blokuje open relaye alebo spamujuce
masiny, to znamena blokne tvojho zakaznika ak spamuje a blokne tvoj SMTP
server ak je to open relay. uz dost dlhu dobu napriklas neblokuje nase
smtp servery, ked cez ne spamuje nejaky dial. Ale posle nam dost
informacii na to aby sme ho mohli trasovat a odrezat.

Ak sa ti nepaci ze blokne cely subnet, napis im mail, ze tu je taky
problem a treba ho riesit.

blokovanie problemovych mailov je idealne rovno na SMTP urovni - neprijat,
nespracovat - nech si problem vyriesi odosielatel. v opacnom pripade budes
mat permanentne zozratu queue, pretazene CPU a disky, len z toho dovodu ze
prijimas tony spamu

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
WinError #98652: Operation completed successfully.