[linux] mail open relay ? telecom

Úterý Prosinec 9 16:51:03 CET 2003

On 09.12 16:33, Rybarik, Michal wrote:
> [...]

ked uz ide o to, nechyti ich vzdy. Stale exituju nejake false negatives (z
co je horsie, aj false positives), bez ohladu na to co vsetko mas zapnute
(kvalitny bayes filter samozrejme dost pomoze)

> ano, aj mne ich oznackuje. niektore aj zmaze (rating nad 20). ty si hovoril
> ze spamy nemazes, len znackujes. teoreticky tvoji klienti schytaju viac
> spamov ako moji. a plny mailbox humusu nie je tiez nic, za co by mi podakovali.
> asi by mi moju antispam ochranu obili o hlavu.

no, znackovat je jedna vec, automaticky triedit vsetky do specialneho
foldra druha, a mazanie tretia...

> opakujem otazku - ako sa dostane server do spamlistu? blbym nastavenim alebo
> intenzivnym spamovanim. intenzinym, tym nemyslim dvadsat mailov za den.

obojim - zalezi od blacklistu. existuju listy specializovane na open
relay, open http proxym open socks, sites ktore priamo spamuju, dialup
listy resp. dynamicke DNS rozsahy, servery s mailing listami ktore
nevyzaduju potvrdenie prihlasenia sa...

> pocitanie prevadzky vzhladom na ip alebo smtp auth name a jej priebezne
> vyhodnocovanie nie je tazke. nechce sa mi verit, ze si admin nemoze vsimnut
> ze sa mu deje na serveri nieco nekale skor, nez si to vsimne blacklist na
> druhom konci sveta, ktory mu mimochodom nemoze citat logy.

vsimne si to clovek ktoremu pride spam a pomerne rychlo. zatialco admin by
potreboval dost zlozitu analyzu toho, kto posiela kam kolko mailov. A
zrejme beziacu online. nie je to elementarne, a vies kolko firiem a
providerov asi zamestnava ludi za takymto ucelom :)

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
It's now safe to throw off your computer.