[linux] mail open relay ? telecom

Úterý Prosinec 9 17:15:37 CET 2003

On 09.12 17:00, Rybarik, Michal wrote:
> ked uz si spomenul bayes, mate ho niekto uspokojivo pod spamassassionom
> vyrieseny? riesil som tolen v teoretickej rovine, a pokial viem, na spravne
> naucenie mu treba dat spam alebo ham v takej podobe ako pride. kym je vsak
> na serveri, neviem ci je to spam alebo ham, to zistim az ked to stiahnem cez
> pop3. a keby som to forwardol sa-learnu, uz je to odo mna, nie od povodneho
> odosielatela. a robit v mail kliente cut'n'paste vratane hlaviciek a potom
> to tlacit na server sa mi nechce - a keby mne aj hej, tak na to nepresvedcim
> userov. takze moje bayesy su zatial uplne hlupucke.

ja mam autolearn on, ale zatial sa velmi neprejavoval.

vsetky maily oznacene spamassassinom ako spamy pcham do foldera
probably-spam, a pravidelne vsetky (okrem tych co uz maju RAZOR_CHECK)
reportnem do razoru:

% razor-report < probably-spam

a presuniem do foldera spam. false negatives pcham do razoru radsej hned -
nejaky bod dostanu a aspon pomozem ostatnym ktori ten spam este nedostali.

akurat vcera som spamassassin naucil definiciu spamov:

% sa-learn --spam --mbox -L spam

akurat som nemal vhodnu davku nie-spamov, co sa vzapati ukazalo ako nie
najstastnejsi napad, pretoze mi trochu stupli false-positives (nejake boli
uz predtym - ked do nejakeho mailinglistu posle anonymny lamer mail cez
pochybny server).

skusil som este niekolko folderov mailovych (incoming, received) reportnut
ano non-spam, uvidime ci sa ten problem urovna.

Takze: bayes funguje pekne, ale ak mu nepredhodite davku korektnych
mailov, moze ako spamy zacat oznacovat vselico.

a rozhodne odporucam nechat si tu namahu a povedat spam-assassinu pri
false positive/negative ze o co sa jedna...

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
Windows 2000: 640 MB ought to be enough for anybody