[linux] mail open relay ? telecom

Úterý Prosinec 9 20:17:25 CET 2003

 9. decembera 2003 o 17:15, Matus UHLAR - fantomas píše:

> ja mam autolearn on, ale zatial sa velmi neprejavoval.

iste, pretoze auto_learn_threshold_spam je nastaveny az na 20, a take
spamy nechodia kazdy den.. rovnako sa da nastavit samozrejme aj hranica
pre autolearning ham-ov..

> vsetky maily oznacene spamassassinom ako spamy pcham do foldera
> probably-spam, a pravidelne vsetky (okrem tych co uz maju RAZOR_CHECK)
> reportnem do razoru:
>
> % razor-report < probably-spam

ano, takto to robia amateri. sikovnejsi si precitaju manualovu stranku
a pouzivaju spamassassin -r pretoze vedia, ze nie iba razor-om je
antispam system dobry..

> akurat vcera som spamassassin naucil definiciu spamov:
>
> % sa-learn --spam --mbox -L spam

uzasny pokrok. akurat ten prepinac -L akosi mi tam nesedi:

-L, --local
    Do not perform any network accesses while learning details about
    the mail messages.  This will speed up the learning process, but
    may result in a slightly lower accuracy.

    Note that this is currently ignored, as current versions of SpamAs-
    sassin will not perform network access while learning; but future
    versions may.

takze tvoja verzia to snad podporuje?..

> akurat som nemal vhodnu davku nie-spamov, co sa vzapati ukazalo ako nie
> najstastnejsi napad, pretoze mi trochu stupli false-positives (nejake boli
> uz predtym - ked do nejakeho mailinglistu posle anonymny lamer mail cez
> pochybny server).

a co tak nastavit pre zaciatok body za bayes filtre este nizssie ako
standardne, ak uz teda dany admin nevie spravne nakrmit bayes databazu
aj spamom aj hamom..

hovori sa, ze bayes filtre pri 200 vzorkach jedneho aj druheho uz
zacinaju byt velmi ucinne.
pre spamassassin >2.55 sa-learn --dump data je zaujimavy prikaz potom..

> Takze: bayes funguje pekne, ale ak mu nepredhodite davku korektnych
> mailov, moze ako spamy zacat oznacovat vselico.

toto je co za kravinu? bayes logika neoznacuje nic ako spam, alebo
nespam. iba hovori, ze na aku percentualnu pravdepodobnost je dana
sprava oznacitelna ako spam. navyse neexistuje nic ako 100%, maximalne
priradi 99% ;)
spamassassin potom ma pre jednotlive stupne urcite body, ktore sa
samozrejme daju nastavovat, ak uz clovek ma databazu dostatocne
kvalitnu.

> a rozhodne odporucam nechat si tu namahu a povedat spam-assassinu pri
> false positive/negative ze o co sa jedna...

ja rozhodne odporucam precitat si dokumentaciu, ak sa niekto chce pustit
do tunovania spamassassinu a nedavat na rozne fundovane rady..

--
professional home page                  -> http://tibor.pittich.sk
personal home page                      -> http://c0re.phuture.sk