[linux] mail open relay ? telecom

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Středa Prosinec 10 04:06:58 CET 2003

On Wed, Dec 10, 2003 at 03:33:40AM +0100, Tibor Pittich wrote:

> juraj, ziadam ta aby si tu prestal sirit bludy! ved toto co pises je
> jeden velky nezmysel, a ked uz nie, tak minimalne pritiahnute za vlasy.
Ale v principe ma pravdu. Mam s roznymi ip blocklistmi negativne skusenosti,
napriklad

- blokli adresu z bloku, ktore provajder prideluje dynamicky, a niekto iny
  v minulosti spamoval, a ked tu ip dostal moj zakaznik, mal smolu
- niektori ako jedinu moznost odstranenia poskytuju poslanie mejlu na
  postmaster@[ip_adresa], co nefunguje, ked provajder port 25 blokuje, a akosi
  nedava zmysel, ked dovod bloknutia je otvoreny proxy a nie otvoreny mail
  relay (podotykam ze podobne ako v pripade 1, ip v dobe spamovania patrila
  niekomu uplne inemu).

> ak sa chces bavit o moznostiach zneuzivania, tak na to si prosim neber
> argumenty typu "ja ked sa nastvem".
Preco? To je typicka pricina DoS utoku.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
            The dark ages were caused by the Y1K problem.