[linux] UNICODE - Ruska abeceda - Lin/Win

Matus UHLAR - fantomas uhlar na fantomas.sk
Středa Prosinec 10 10:21:05 CET 2003

On 09.12 22:15, Juraj Mátel wrote:
> sprava z: 9. decembra 2003, 20:28:38
>
> > Preplni klavesnicu na rustinu :-).
>
> som myslel skor ze mat adresar napisany po rusky / pripadne to tak
> napalit na CD.... len ci by sa to dalo potom z CD citat... lebo si
> pamatam ze ked som palil CD na AMIGE s jej kodovanim tak to pod win
> citat neslo....

na to sa ma pouzivat UTF format filesystemu. Tagy su zlozitejsie, mam
pocit ze ide o ciste textove data, takze informaciu o tom, v akom kodovani
su zapisane, musis tahat zvonku...

> > Skus to otegovat niecim inym, napr "id3v2" alebo tak nejak. Mam dojem ze

> hm, ten mi prave robi tie iste hovadiny...

http://www.id3.org/id3v2.4.0-structure.txt

tu sa spomina ze existuje extended header (sekcia 3.2) ktory moze
definovat:

     q - Text encoding restrictions

       0    No restrictions
       1    Strings are only encoded with ISO-8859-1 [ISO-8859-1] or
            UTF-8 [UTF-8].

ale kto vsetko s tym vie robit, netusim. Treba testovat, testovat,
testovat ...
--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.