[linux] mail open relay ? telecom

riki phobie na axfr.org
Středa Prosinec 10 11:25:45 CET 2003

> - blokli adresu z bloku, ktore provajder prideluje dynamicky, a niekto iny
>   v minulosti spamoval, a ked tu ip dostal moj zakaznik, mal smolu

sam vies ze nie je blacklist ako blacklist, kazdy zakaznik ktory
dynamicky dostava adresu ma moznost poskytovat relay poskytovatela a
problemy potom riesi on, to ze si ludia na dynamickych adresach stavaju
relayje je problem ludi a nie blacklistov.

> - niektori ako jedinu moznost odstranenia poskytuju poslanie mejlu na
>   postmaster@[ip_adresa], co nefunguje, ked provajder port 25 blokuje, a akosi
>   nedava zmysel, ked dovod bloknutia je otvoreny proxy a nie otvoreny mail
>   relay (podotykam ze podobne ako v pripade 1, ip v dobe spamovania patrila
>   niekomu uplne inemu).

niektory ano niektory nie, v spamcope sa mozes removnut cez web a pritom
overia ci tvoj server uz fakt nie je open-relay

> Preco? To je typicka pricina DoS utoku.

ano ale pozri sa na to tak ze sa tu bavia dospely ludia, ktory by
dosovali omnoho efektivnejsie ako registrovanim v blacklistoch.