[linux] mail open relay ? telecom

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Středa Prosinec 10 11:23:55 CET 2003

Ahoj,

> po druhe, ked si precitas faq toho sajtu, tak zistis:
> na zaklade jedneho user reportu sa host NEDOSTANE do dnsbl databazy. na
> zaklade dvoch uz ano, maximalne na 24 hodin. k tomu aby ten zaznam bol
> trvanlivejsi, tak musi byt zachyteny aj niektorym spamtrapom, potom je to
> uz ine. otazne je co je povazovane za dva reporty.

no, reportov napisem aj 10 :). ziadny problem.

> nehovorim o tom, ze sa to cielene neda oblbnut. hovorim o tom, ze aj
> napriek tomu ze TY si sa rozhodol spravit niekomu skodu, tak v pripade

ja nikomu skodu robit nechcem. ale je to cele pritiahnute za vlasy a v
podstate sa to da spravit.

> spamcop.net to zjavne nie je take jednoduche ako tu smajlikovo vykladas.

myslim, ze to praveze je jednoduche. na rozdiel od systemov ako razor,
kde mozes pridat maximalne jeden existujuci mail, tuto vlastne robis
ciastocny DoS na masinu, aj ked za milym ucelom.

> po tretie:
> cela logika spamcopu je sofistikovanejsia ako vsetkych dnsbl databaz
> dohromady (imho). niektore sa dokonca ani neobtazuju napisat aky
> vnutorny proces v nich prebieha, niektore dokonca nemaju moznost rucneho
> removnutia, alebo re-checku.
> spamcop umoznuje abuse kontaktu ukoncit incident rucne cez web
> rozhranie, predpokladam ze je moznost aj dat vediet o tom, ze su
> posielane falosne reporty a spravcovia spamcopu by na to patricne
> zareagovali, ako to je tiez naznacene vo faq.

3 dni tibor, 3 dni. vlastna skusenost. mozno som mal len blby priklad,
ale 3 dni mi kvoli tomu nechodili mejly. faq a ine rozpravky su
zaujimave, ale toto je realita.

> a za posledne:
> ak si nepotreboval removovat zaznam zo spews, alebo osirusoft databazy,
> tak potom nevies co je to "prijemne vybavovanie"..

to som uz tiez robil (osirusoft) :).

 J.