[linux] mail open relay ? telecom

Středa Prosinec 10 19:24:24 CET 2003

10. decembera 2003 o 10:15, Matus UHLAR - fantomas píše:

> tak to robia lameri. ti sikovnejsi si miesto pipovania niekolko mailov do
> spamassassina z maileras spustia razor-report a sa-learn nad mailboxov,
> cim sa pocet prikazov redukuje na 2 pre lubovolny pocet spamov v mailboxe

budem sa opakovat, ale ak ti to treba aby si nieco dokazal pochopit, tak
este raz (a mozno to da aj niekomu nieco ine, ako tebe zamienku na
vypisovanie dalsich siahodlhych nekompetentnych mailov):

sikovni lameri (podla toho ako si sa nazval) pouzivaju iba razor
databazu. sikovny ludia vedia, ze existuju aj sluzby pyzor a dcc,
ktorych hodnota bodova v spamassassine je ovela vyssia ako za pritomnost
v razor databaze. ak sa pouzivaju network kontroly + bayes, tak za
pritomnost v pyzor a dcc databazach sucastne ma mail spolu hned vyse
5 bodov, naproti tomu za pritomnost v razor databaze iba chudobnych 1.1
bodu..
takze to mozme rozviest; nesikovny lameri, ktori si myslia ze su sikovni
pouzivaju iba nespolahlive a slabo ohodnotene databazy. tak, aspon vies
na com si..

no a vyznam prikazu spamassassin -r uz teraz snad vidis konecne v inom
svetle..

> cital som len prvu stranku, tam sa nic viac nespomina:

ano, presne tak to robia amateri..

> dobre, takze, zmenim "moze ako spamy zacat oznacovat vselico" na
> "moze priradovat vselicomu vysoke percento pravdepodobnosti ze sa jedna o
> spam".
> trochu je tu v konflikte matematicke a ludske vyjadrovanie sa, pretoze v
> matematike "vzdy" znamena "v 100 % pripadov", pricom v ludskej logike
> "vzdy" znamena "vo vysokom percente pripadov"

blablabla..

> ak budes bayes krmit sj spamami, naplni si databazu slovami ktore sa v
> nich vyskytuju casto, ale nema sancu zistit ci sa nahodou tie iste slova
> casto nevyskytuju aj v ham mailoch. Preto mu treba predhodit oboje...

ty si fakt uplne mimo. mozes naplnit databazu 5000 spamami, ak tam nemas
ziadne hamy tak spamassassin bayes databazu pouzivat jednoducho nebude.
tak nebud uz uplny amater a fakt si precitaj dokumentaciu pred tym nez tu
opat budes mudrovat nad niecim comu vobec nerozumies:

bayes_min_ham_num             (Default: 200)
bayes_min_spam_num            (Default: 200)
    To be accurate, the Bayes system does not activate until a certain
    number of ham (non-spam) and spam have been learned.  The default
    is 200 of each ham and spam, but you can tune these up or down with
    these two settings.

--
professional home page                  -> http://tibor.pittich.sk
personal home page                      -> http://c0re.phuture.sk