[linux] mail open relay ? telecom

Marek Podmaka marki na host.sk
Čtvrtek Prosinec 11 16:48:51 CET 2003

On Tue, 9 Dec 2003, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> my sme uz mali pretazeny server vdaka spamujucemu zakaznikovi...

mne teraz chodia tisicky mailov denne z jednej emailovej adresy pre
roznych prijimatelov, niektore z tych adries su dost divne, akoby odniekal
"vycucane", takze to vyzera bud na spam alebo virus, ale tipoval by som
ten virus :) Problem je, ze to chodi z dial-up telekomu a neviem ako
tomu rozumne zabranit.

Zo zaciatku to dost zatazovalo server, lebo pre kazdy RCPT musel urobit
niekolko mysql query, teraz odmietam rovno emailovu adresu odosielatela,
ale aj tak to zatazuje a zaplna log subory... Ako sa to da este odmietnut
tak, aby bola zataz servera co najmensia? IP adresa sa zmeni aj 2x za den.
A zablokovat cely dial-up telekomu v iptables (pre smtp) tiez nemozem,
lebo niektori zakaznici sa mozu cez telekom pripajat a maily posielat
(samozrejme ako autentifikovani)...

Mozno by nebolo zle tie maily prijat, ale nikam nedorucit. Da sa to
nejako? Lebo teraz sa mi tie mialy snazi dorucovat stale dokola, takto by
to "dorucil" len raz, postfix by ich zahodil a bol by pokoj... V
dokumentacii postfixu som nasiel, ze by sa dalo pouzit DROP namiesto
REJECT, ale to asi ide len v novych postfixoch (mam 1.1.11)

--
   bYE, Marki <marki na nexin.sk>