[linux] OT: www.vszp.sk iba pre Internet Explorer

linux na redwood.sk linux na redwood.sk
Čtvrtek Prosinec 11 17:42:36 CET 2003

> Ahoj,

> ja som napisal kamosovi, ktory robi admina vo vszp a povedal, ze na to
> skusi potlacit prave cez tych "postihnutych", ale vidi to dost blede a
> ani sa mu necudujem. V takychto organizaciach to dost zvlastne funguje.
> Kazdopadne mame aj tlak znutra.
>

>      J.

1. mozno ako ako posilnujuci argument by pomohlo, ze verejnopravna
institucia by mala dodrziavat platny zakon o statnom informacnom systeme a
nadvazujuce pravne normy - asi vyhlasky statistickeho uradu - napriklad,
ze vymenny format je .rtf (teda nie .doc a xls)a kodovanie je v norme
iso-8859-2 a podobne veci. vyzna sa tu niekto v tom?

2. vyraznym argumentom je aj odporucenie europskej komisie. od maja sme
clenmi eu. plany e-europe - teraz aktualny plan e-europe 2005 priamo
hovori o podpore otvorenych formatov - teda zdokumentovanych a o podpore
software s otvorenym zdrojovym kodom, ze by ich krajiny mali nasadzovat.

takze nielen, ze uzivatelia nemozu citat stranky, ale aj ze pravdepodobne
porusuju existujucu pravnu upravu a vobec sa neprisposobuju odporucaniam
eu (v tomto je eu celkom dobra ;-)

3. mali by brat ohlad na uzivatelov so zdravotnym postihuntim - najma
zrakove a dodrziavat standardy w3c konzorcia. ked ich nedodrziavaju tito
uzivatelia nic nevidia na strankach (maju vypnute obrazky a flashove
blbosti), a tym im brania pristupu k informaciam.

uff, ale som sa rozbehol.
sorry

red