[linux] Extra limit pre SendMail SMTP

Gabriel Gajdos gs na zem.sk
Pátek Prosinec 12 13:11:35 CET 2003

Zdravim konferenciu!

Potreboval by som poradit s konfiguraciou sendmailu (SMTP).

Mame nastaveny limit pre velkost odosielanej posty na 5 MB.
Pre obmedzenu skupinu uzivatelov (1-2) vsak potrebujem
zabezpecit, aby mohli poslat cez tento mailserver aj vacsiu postu.
Najlepsie by bolo filtrovanie na uzivatela, ci IP adresu.

Okrem toho hladam riesenie, ako nastavit neobmedzeny (resp. iny) limit
podla cielovej adresy. Mojim zamerom je, aby lokalne dorucovana posta
nemala ziaden limit (respektive dostatocne velky).

Cize najlepsie by bolo urcovat limit pre odosielane spravy cez SMTP
podla toho, kto ich odosiela a tiez podla toho, kam sprava smeruje
(cielova domena).

Jedine riesenie, ktore ma napada, je dost nepekne: nainstalovat
popri hlavnej aj dalsiu SMTP sluzbu na novom porte, ktora bude mat iny
konfigurak.
Potom nastavime obmedzenie pristupu na tento port podla IP adries.

Ma niekto lepsie riesenie?
Funkcny konfigurak (alebo jeho relevantna cast) s takouto funkcionalitou
by potesil.

Dik.

GS

PS: Mame ESMTP sendmail verzia 8.12.9...