[linux] kernel panic handler

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Prosinec 15 13:07:05 CET 2003

Ahojte,

  mam taku otazku, mozno to niekto riesil. Kernel ma volbu
  panic=pocet_sekund.  Po kernelu panicu po tolkych sekundach rebootne.
  Je v LILO alebo GRUBe mozne nejak spravit, aby v pripade takehoto
  rebootu nejak nabootoval alternativny, zarucene funkcny kernel?

  Parkrat by mi to usetrilo nocnu cestu do hostingu, ked sa mi nepodari
  spravit funkcny kernel na prvykrat. To, ze mi nenabehne siet uz viem
  osetrit napriklad skriptom v userlande, ale ked mi to skape na unable
  to mount root fs, tak si velmi nepomozem.

  Par moznosti ako by som to riesil ja, kebyze to programujem:

  1.) lilo/grub si zapise cas posledneho bootovania niekam na disk (dva
  bajty, no problem). Ak nastane reboot dajme tomu do piatich minut, zvoli
  docasne ine default jadro.

  2.) kernel v panic rutine zapise na dopredu dane miesto na disku info
  s cislom chyby, lilo/grub to interpretuje a nabootuje. Chybovu hlasku
  je potom mozne recovernut.

  Samozrejme idealne riesenie by bolo mat seriovu konzolu a mat moznost
  priamo ovplyvnovat bootovanie remote. Toto z pochopitelnych
  (financnych) dovodov nie je vzdy mozne a lacnejsie je castokrat
  spravit si ten vylet do hostingu ako robit taketo riesenie.

  Nie je to tak nutne, takato vec sa mi mozno stala 3x v zivote, ale ked
  som dnes objavil volbu panic, napadlo ma, ze by to bolo dobre spravit.
  A dost by som sa cudoval, ak by to grub nevedel, len neviem najst ako
  na to. (volba fallback funguje len v pripade, ze default kernel nie je
  mozne ani nacitat, ked uz zacne bootovat, tak je fallback zbytocny).

      Juraj.

--
Juraj Bednar
http://www.jurajbednar.com/