[linux] VPN, Linux server, XP workstation

Michal Tarana tarana na infovek.sk
Úterý Prosinec 16 17:52:36 CET 2003

Zdravim vsetkych,
^^^^^^^^^^^^^^^^^

potreboval by som na serveri (Debian Sid) spojazdnit virtualnu privatnu
siet, aby sa na zaklade nejakej autorizacie (napriklad kluce) mohli
vybrane notebooky s WinXP odkialkolvek zo sveta tvarit, ze su v mojej
lokalnej pocitacovej sieti (aby mali tunelove interfaces lokalne adresy,
atd.). Skusal som FreeS/WAN (tam mi vyhovoval model Road Warrior), ale
neviem, ci to Windows podporuju a ako by sa to spravalo, keby taktyto
klient bol za NAT, ktore nepodporuje priamo FreeS/WAN (teda nie za
Linuxom s podporou IPSEC NAT transversal). Neviete mi niekto poradit, ci
ma zmysel pokracovat v experimentovani s FreeS/WAN-om alebo mi radsej
nieco ine odporucite? Bol by som rad, keby tie tunely boli kryptovane,
ale neviem, ci sa nieco take da aj s NAT.

Dakujem.

--
Pekny den. :-)
	Michal