[linux] LINUX ako AP

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pondělí Prosinec 22 09:35:38 CET 2003

> Zdravim, chceme si s kamosmi zapojit ADSL a zdielat cez wifi.
> Chcel by som ako AP pouzit linuxovy server do ktoreho vopcham wifi
> kartu. Vie mi prosim niekto poradit, ktora distribucia sa na to
> najviac hodi(vraj su na to urcene aj specialne distribucie) a tiez
> ktora wifi karta sa na to najviac hodi(ma najviac funkcii,...).
> Existuje nieco aj pre FreeBSD?Staci aby tym serverom bola P2 300 s
> 64ram? Dik BUBU

kasli na kartu a kup si hardwarove ap-cko. ak ma pamat neklame, v 802.11b
norme su popisane karty len ako klientske zariadenia, bezat ich ako AP-cko
je nie celkom koser hack. a podalsie, karty sa mi uz parkrat vypomstili
(hlavne ich drivery) - na dvoch strojoch som zmrzol na starej verzii jadra
a novsie tam uz nikdy mat nebudem, pretoze stary driver s novymi jadrami
nechodi a novsi driver nie je. nerad to hovorim, ale to jadro ma jednu skaredu
dieru, ale nemam na vyber, mozem akurat zaplatat a karty hodit do kosa (a to
neboli vobec lacna, jedna nieco pod 10 tisic). wifi karty v linuxe fuj, ak
nemusim uz nepouzivam, namiesto toho davam klasicku sietovku a na to hw
krabicku. rozdiel v cene je oproti starostiam pre mna zanedbatelny.