[linux] Telnet

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Neděle Únor 2 16:32:41 CET 2003

> 	Na toto bude asi lepsi netcat:

Ano `netcat' je super, ale pre tento pripad je to skor kanon na vrabce.
Inak velmi pouzitelny je tiez `netscript'. Je to jeden takmer vsade
skompilovatelny C zdrojak, ktory obsahuje uz predefinovane skripty pre
SMTP, POP3, a podobne. Je mozne si spravit tiez svoje vlastne.

Co sa tyka opisovaneho problemu, toto bez problemov riesi jedna rura do
telnetu. Prave som si to overil v praxi. Uvedeny priklad posle e-mail cez
lokalny SMTP server. Da sa zmodifikovat aj na vykonavanie inych uloh (ja
som to pisal priamo do shellu, tie backslashe som tam pridal pre
zrozumitelnost a moznost pastovaia do suboru):

S=2 && ( \
echo "HELO kofola";                sleep $S; \
echo "MAIL FROM:nepto na localhost;"; sleep $S; \
echo "RCPT TO:nepto na localhost";    sleep $S; \
echo "DATA";                       sleep $S; \
echo -e "pokus\n.";                sleep $S; \
echo "QUIT";                       sleep $S; ) | telnet 0 25

Ked sa to spusti, vyzera to asi takto:

bash$ [spustenie_vyssieuveneho_prikazu]
Trying 0.0.0.0...
Connected to 0.
Escape character is '^]'.
220 Maxim.Platon.SK ESMTP server (Postfix Postfix-20010228-pl08) (Nepto config)
250 Maxim.Platon.SK
250 Ok
250 Ok
354 End data with <CR><LF>.<CR><LF>