[linux] SK-nic zosalel trocha OT

Norbert Brazda brazda na changenet.sk
Úterý Únor 4 10:43:10 CET 2003

> otazka je, kam sa ist stazovat. Tu v konfere to uz vsetci vedia.
> Nadavanie je k nicomu, treba to nejako riesit. Nech na nich podaju
> zalobu, ak je to proti pravidlam.

API podali podnet na Protimonopolny urad, mozno ma zmysel ich posurit tym, ze podobny podnet poda kazdy "poskodeny". Ja som o tom uz rozmyslal, ale zatial som na to nenasiel cas. Kazdy poskodeny tiez moze (ak na to ma cas, peniaze a energiu) podat zalobu na sud. Medzi kazdym klientom a EW existuje zmluva - pravny vztah, ktory ma nejake podmienky a zda sa, ze EW ich porusuje.

Navrhoval by som tiez podat staznost ICANN, t.j. organizacii, ktora ma na starosti spravu top level domen. Na zaklade doterajsieho vyvoja ne nepravdepodobne, ze si Euroweb da povedat a upusti od monopolnych praktik a zneuzivania svojho postavenia. Bolo by preto na case (nerozumiem, ze sa este nikto neozval) zacat hladat subjekt, ktory by bol schopny prevziat spravu .sk domenovej databazy a po dohode internetovej komunity (registratori, API, vlastnici domen) poziadat ICANN o redelegaciu tejto funkcie z EW na novy subjekt. Narocny proces, ale zrejme niet inej cesty.

> Napisem ti privatne... please skoncime tento thread alebo podme nadavat do
> inej konfery

myslim, ze ide o dolezitu temu, takze sa pytam: do ktorej?

noro
brazda na changenet.sk