[linux] Problem s instalaciou RH 7.3, 8.0

rustin na orangemail.sk rustin na orangemail.sk
Středa Únor 5 13:22:01 CET 2003

Vazeni prosim Vas o pomoc. Na mojom PC (P 166 mmx, 96MB ram, 2 x HDD [IDE1 = WD PHD 2100, IDE2 = Maxtor Diamondmax VL40]). Na WD som uspesne nainstaloval RH 7.1. Ked som sa pokusil o upgrade na RH 7. 3 alebo na 8.0 dostal som spravu, ze sa na diskoch nikde nenachadzaju linuxovske particie a ze niet co upgradovat. Pokusil som sa spustit Fdisk ale nepodarilo sa mi to: unable open /dev/hda

Tak isto som sa pokusil o novu instalaciu RH 7.3 alebo 8.0. Po sformatovani disku a spusteni instalacie som sa dostal az po delenie disku. V pripade, ze som odstavil IDE2 vypisalo mi, ze neexistuje zariadenie na, ktore by sa instalacia mala uskutocnit. Pokusil som sa spustit Fdisk na druhej konzole s vysledkom ako pri  upgrade. Tiez som skusil fsck a e2fsck. Vysledkom bolo nasledovne hlasenie:
Bad magic number in superblock while trying to open /dev/hda. The superblock could not be read or does not
describe a correct filesystem"  Using alternate superblocks at 8193
Po zadani e2fsck -b 8193 /dev/hda som dostal rovnaky vysledok.
Na stvrtej konzole bol nasledovny vypis:
<4> hda : bad access> block=0, count=8
<4> end request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 0
<4> hda : bad access> block=2, count=6
<4> end request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 2
<4> hda : bad access> block=4, count=4
<4> end request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 4
atd.

Prestudoval som si adekvatne man stranky a hladal som riesenie na stranke RedHat + cez google. Bohuzial som sa k ziadnemu rieseniu nedopracoval. V prvotnej faze som mal podozrenie ze disk nie je OK. Po stiahnuti utility z vyrobcovej stranky sa mi tato domienka nepotvrdila.

Martin