[linux] ext3 alebo ext2 ?

Michal Fojtik mfojtik na gmx.net
Středa Únor 5 18:59:13 CET 2003

Caute,

    Po dlhom case som sa rozhodol prejst na ext3 filesystem
    na root particii.
    Bootol som teda z Knoppixu, a napisal 'tune2fs -j /dev/hda9'.
    Po restarte vsak mount hlasi:

        dev/hda9 on / type ext2 (rw)

    Moja otazka na vas teda znie ci je to normalne. Cital som nejake
    Howto a tam sa pisalo ze tie dva filesystemy su v principe 'skoro'
    rovnake az na to, ze ext3 ma journalovanie. Myslim si vsak, ze mount by
    mal ukazat ext3 a nie ext2.
    Zaujimave vsak je, ze pri boote ju podla vsetkeho kernel najde ako ext3.
    Na druhu stranu sa vsak obcas spusti fsck s tym, ze je 'reached mount count',
    co dobre nechapem...

    Kernel: 2.4.20 rucne skompotovany, ext3 je samozrejme zapnute
    Distro: Debian, pouzil som instalaciu z Knoppix CD -> harddisk)

Ahoj,
    Miso - [mfojtik na gmx.net]

homepage: http://mifo.host.sk
urgent mails to: mifos na orangemail.sk

If you send any spam to this adress, im kill you