[linux] Konfiguracia sk klavesnice v X-och

Ing. Stanislav Sitar sitar na procaut.sk
Čtvrtek Únor 6 15:23:50 CET 2003

Ahojte.

Kazda distribucia co som vyskusal mala pre Gnome i KDE nejaky applet
do hlavneho panelu na prepinanie klavesnic, ale este ani jeden nikdy
nefungoval dobre - *presne* tak, ako chcem ja. Jeden prepina klavesnice
ale nerozsvieti Scroll Lock, v inom sa neda nakonfigurovat prepinanie
cez Alt-Shift dalsi co ako-tak funguje je iba pre Gnome a nie pre KDE.

V praci musim vacsinu casu pracovat na MS Windowsoch.
Autocad, Photoshop, CorelDraw, specialny SW pre SCADA-HMI..... .
Velmi som si zvykol na prepinanie medzi sk a us klavesnicou pomocou
Alt+Shift - *presne* v tomto poradi. Najprv stlacim alt a so stlacenym
alt-om klepnem na Shift.

Na ktoromsi mailing liste som si precital ako sa to da urobit
bez nejakeho srandovneho appletu.

cize pre RedHat8.0 som postupoval nasledovne:

Zmenil som
/etc/X11/XF86Config
(je to konfiguracny skript pre verziu X-ov 4 nie 3.xy)

<<< snip >>> (odstranil som niekolko riadkov s komentarmi)
Section "InputDevice"
# Specify which keyboard LEDs can be user-controlled (eg, with xset(1))
        Option  "Xleds"         "1 2 3"
#       Option  "XkbOptions"    "ctrl:swapcaps"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "keyboard"
        Option      "XkbRules" "xfree86"
        Option      "XkbModel" "pc105"
# vyremoval stano
#       Option      "XkbLayout" "us"    #Option "XkbVariant"    ""

# vlozil stano
        Option      "XkbLayout" "sk_qwerty"
        Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll"
# END vlozil stano
EndSection
<<< snip >>>

Od toho okamihu mi zacalo prepinanie klavesnice v X-och fungovat.
V KDE, Gnome, roznych window manageroch, kde sa mi to nidky
doteraz nepodarilo.

Genialne.

Ma to vsak hacik.
Zo slovenciny do us klavesnice sa prepnem cez Alt-Shift, alebo
cez Shift-Alt. Z us sa vsak neviem prepnut cez Alt-Shift, iba
cez Shift-ALT.
Viem, nie je to velky rozdiel, ale moje prsty uz pouzivaju
Alt-Shift uplne automaticky.
linux je predsa o tom, ze *vsetko* sa da nakonfigurovat, a
"(MS) Windowsy su zase ako droga
spociatku su prijemne pocity z pouzivania
potom sa na tom stanes zavisly
a nakoniec sa zacnu prejavovat neprijemne vedlajsie efekty
a ty si bezmocny" ;-)"

Skusal som experimentovat s nastavenim
include "group(shift_toggle)"
include "group(alt_shift_toggle)"
a podobne v subore sk a us_group2

<<< snip zo suboru sk >>>
// $XFree86: xc/programs/xkbcomp/symbols/sk,v 1.2 2001/10/01 14:04:16 eich Exp $

partial alphanumeric_keys
xkb_symbols "basic" {

     // Describes the differences between a very simple en_US
     // keyboard and a Slovak keyboard
     // This layout conforms to a new sk compromise standard designed
     // to satisfy most unix, windows and mac users.
     // 2001 by Kamil Toman <ktoman na email.cz>

     // Switching to US added by Jan Holesovsky <kendy na suse.cz>, 2001
<<< snip >>>

ale nevyriesil som to.
Mozte mi prosim poradit, alebo ma aspon nasmerovat
na vhodnu dokumentaciu?
Nenasiel som najake HOWTO pre najnovsie X-y a slovencinu (cestinu)

Par vecerov som stravil experimentovanim s nastavenim klavesnice,
ale nikam som nedospel. Teda dospel. Prestalo to chodit celkom ;-).

           Stano