[linux] ext3 alebo ext2 ?

Pondělí Únor 10 11:27:50 CET 2003

->     Po dlhom case som sa rozhodol prejst na ext3 filesystem
->     na root particii.
->     Bootol som teda z Knoppixu, a napisal 'tune2fs -j /dev/hda9'.
->     Po restarte vsak mount hlasi:
->
->         dev/hda9 on / type ext2 (rw)

->     Zaujimave vsak je, ze pri boote ju podla vsetkeho kernel najde ako ext3.

co pise /proc/mounts? ak mas v /proc/mounts ext3, je to ok.

->     Moja otazka na vas teda znie ci je to normalne. Cital som nejake
->     Howto a tam sa pisalo ze tie dva filesystemy su v principe 'skoro'
->     rovnake az na to, ze ext3 ma journalovanie. Myslim si vsak, ze mount by
->     mal ukazat ext3 a nie ext2.

'mount' ma v pripade root filesystemu casto neuplne
informacie, nakolko root fs je mountovany jadrom a nie mountom.

->     Na druhu stranu sa vsak obcas spusti fsck s tym, ze je 'reached mount count',
->     co dobre nechapem...

tak ci tak oplati sa raz za nejaky cas alebo po istom pocte mountov skusit
fsck natvrdo. man tunefs ti pomoze to nastavit...

->     Kernel: 2.4.20 rucne skompotovany, ext3 je samozrejme zapnute
->     Distro: Debian, pouzil som instalaciu z Knoppix CD -> harddisk)

Nothing is fool-proof to a talented fool.