[linux] packet priorities

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Čtvrtek Únor 13 00:10:25 CET 2003

Zdravim

Mam jednu otazku tykajucu sa QoS na linuxe. Potrebujem zariadit, aby
boli pakety isteho typu spracovavane (routovane) prednostne.
Pozeral som si okrem ineho Linux Advanced Routing & Traffic Control
Howto (kde su dokonca presne napisane priklady), ale akosi som z toho
blby.
Pravdepodobne najjednoduchsi sposob je najprv si v netfiltri oznacit
pozadovane pakety (iptables -A PREROUTING -t mangle -i eth0 -j MARK
--set-mark 6) a potom to NEJAKO nastavit na prednostne spracovanie
pomocou programu tc. Nemohli by ste mi PLS poradit to spravne pouzitie
tc? Pripadne poradit nejaky najjednoduchsi sposob, ako zariadit
prednostne spracovanie napr. vsetkych UDP paketov? A ked mate, tak mi
prosim napiste aj nejake linky s navodom pre blbcov.

Dakujem

Ico

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.