[linux] packet priorities

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Pondělí Únor 17 03:46:15 CET 2003

Hmm, ak si cital LARTC, tak ine navody nepotrebujes... a asi ani lepsie
nic nenajdes, takze kde je problem ? Lenivost ?

step-by-step navod to sice nebude ale aspon princip:
1. skompilujes/nainstalujes si jadro s podporou QoS, ak este nemas
2. stiahnes/skompilujes/nainstalujes si iproute2
3. Ak sa presvedcis, ze QoS je spravne skompilovane a funkcne pokracujes
dalej (sposobov ako sa presvedcit je viac, pozri do LARTC)
4. Po kratkej uvahe sa rozhodnes, ktorym smerom bude tok dat a vyberies
prislusny interface, na ktory povesis QoS. Rozumne mozes manipulovat len
s paketmi odchadzajucimi z daneho interface. Cize pre download je to
vnutorny interface a pre upload je to vonkajsi.
5. Ak uz mas zvoleny interface, tak mi priradis prislusny queueing...
v tvojom pripade asi prio.
6. Nastavis si prislusny filter, iptables --set-mark to sice zvlada, ale
mozno jednoduchsie je pouzit u32 filter.
7. presvedcim sa ci mi to funguje tc -s show dev ethX
8. Zamysliet sa nad tym, ze ci to co robim a aj mozno funguje ma vobec
zmysel.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk