[linux] Re[2]: [linux] Re: [linux] Aký SMTP server?

M@gic maga na mailbox.sk
Pondělí Únor 17 13:24:36 CET 2003

Reply on message from [Matus "fantomas" Uhlar <uhlar na fantomas.sk>] sent on [17.2.2003, 9:01]

->> > Problém je s odosielaním - teda SMTP serverom.
->> > SMTP server by mal prijímať maily od klientov,
->> > poštu v rámci mojej domény (napr. mojadomena.sk)
->> > doručovať okamžite do lokálnych boxov a poštu smerujúcu mimo domény
->> > skladovať a v nastavených intervaloch posielať SMTP serveru providera.
->>
->> > Existuje nejaký jednoduchý soft vyhovujúci týmto požiadavkám?
->> > Alebo mi niekto vie pomôcť s nastavením sendmailu?
->>
->> Postfix [1] vie vsetko co si vymenoval. Iked ja s nim posielam postu
->> priamo bez SMTP serveru providera, ktory mam inak tiez k dispozicii.
->> Osvedcilo sa mi to ako rychlejsie a spolahlivejsie.

> ak mas pevnu linku, pohoda. AK mas dynamicku IP (napr. dialup) tak to NEROB!
> existuje niekolko blacklistov pre dialup a podobne dynamicke adresy.
> Skratka, adresy ktore sa menia maju posielat postu cez providera...

Tak ja to presne tak prevadzkujem. Posta sa bufferuje na linuxe, ktory sa cas od
casu pripaja do internetu a odosiela dalej. Ako MTA je tam sendmail.
Lokalnu domenu samozrejme hadze rovno do mboxov.
Nastavovat  nebolo  treba  vobec  nic, jedine lokalne delivery doplnit a to bolo
vsetko...

Co  sa  tyka  blacklistov  pre  dynamicke  adresy, zatial sa vyskytla len jedina
domena za vyse dva roky prevadzky, ktora odmietla dynamicku adresu (od Nextry) a
to konkretne usa.net. Nikto iny s tym problem nemal...

Ale je pravda, ze posta by sa mala posielat cez providera :-)))

M na gic